אם אתם עצמאים שמתכננים לרכוש משרד ולעצב אותו בעצמכם, חשוב שתהיו מודעים לכך שהמשרד של ימינו הוא יותר מאשר העבודה המתרחשת בין כתליו: הוא קשור גם לאנשים המאכלסים אותו. המשרד ותכונות העיצוב שלו הם מעין הצהרה: הן של החזון והערכים שלכם והן של סוג העובדים שלכם. עם זאת, לא לכול עצמאי יש תקציב שיוכל להתמודד עם רכישת הנכס ועם יעדי העיצוב החלומיים שלו.

גבולות התקציב העומד לרשותכם לעיצוב המשרד, הם משמעותיים עוד יותר כאשר במקום לשלם דמי שכירות עבור חלל המשרד, אתם מעדיפים לרכוש את המשרד עם משכנתא. כדי לקבל החלטה מושכלת מומלץ להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי משלכם. וכך, במקום שהכסף יתבזבז על השכירות החודשית, תשקיעו אותו בהחזר המשכנתא.

אגב, כדי להיות עם האצבע על הדופק – תוכלו לראות את פירוט מערך התשלומים החודשיים במחשבון משכנתא, ולהשתמש בנתונים אלה כדי לכלכל את צעדיכם בתבונה פיננסית מבלי להיקלע להפתעות בתקופת המשכנתא. 

קביעת תקציב העיצוב

כאשר אתם מתכננים לרכוש משרד ואז לעצב אותו בהתאמה אישית, בעיצוב דינמי, מקורי, רענן ויצירתי – יהיה עליכם לתקצב מראש את שתי ההוצאות: את הסכום שיוקצה לעיצוב המשרד, ואת סכום המשכנתא החודשי.

 

  • מה לקחת בחשבון בעת תקצוב העיצוב?

 

קביעת תקציב העיצוב קלה יותר כשברור לכם כמה כסף יידרש כדי להשיג את היעדים שלכם, כגון:

  • עיצוב פרישת חלל המשרד (open space, מחיצות בין שולחנות העבודה עם מרחב פתוח למפגשים בין העמיתים, או כל רעיון אחר שמתאים לסגנון העבודה שלכם). 
  • רכישת ריהוט שיתאים לסגנון העיצובי (שולחנות עבודה, שולחן ישיבות, ריהוט למטבחון, ארונות תיוק וכן הלאה).
  • בחירה בערכת צבעים שתתאים ללוגו של העסק 
  • בחירה בציוד משרדי ובמיקומו במשרד 

קביעת סכום ההחזרים החודשיים למשכנתא

כאשר אתם שוקלים לקחת משכנתא כעצמאים, לרכישת חלל משרדים, מומלץ להיעזר ביעוץ משכנתא שילווה אתכם באופן אישי לאורך כל התהליך המורכב. במיוחד אם אתם כבר משלמים משכנתא אחרת, ורוצים לשקול את הנושא של מחזור משכנתאות.

 

  • מה לקחת בחשבון, כעצמאים המבקשים משכנתא מהבנק? 

 

קבלת אישור למשכנתא כרוכה בהצגת כמה מסמכים, בפני הבנק או כול גוף מלווה אחר:

    • מחזור ההכנסות שלכם – שיוכיח את היציבות הפיננסית של העסק.
    • דוחות כספיים של העסק – בדרך כלל הבנק יבקש מסמכים מהשנים האחרונות, ויקבע את מספר השנים הנדרש.
    • עדות ממוסמכת שתעיד על הפרדה מוחלטת בין הכספים הקשורים לעסק לבין אלה הקשורים למשפחה.
    • שומת המס של שנת המס האחרונה.
    • מסמך מאושר המציג את הכנסות העסק בשנה זו, חתום על ידי יועץ מס או על ידי רואה חשבונות.

השכירים (שחלקם אולי גם קיבלו אישור זכאות למשכנתא ממשרד הבינוי) – יכולים להציג לבנק תלושי שכר של שלושת החודשים האחרונים, כדי להעיד על גובה ההכנסות הקבועות שלהם. לעומתם, העצמאים (עוסק פטור, עוסק מורשה או בעליה של חברה בע״מ) – מטבע הדברים לא מקבלים תלושי שכר.

לכן, במקרים אלה, הבנק (אשר שואף להגן על ההלוואה שהוא נותן), יבצע בדיקה מעמיקה במיוחד של כל הכנסות העסק שלכם.

בדיקה זו כוללת חישוב שכרכם כעצמאים על ידי השוואה בין נתוני שומת המס לבין הנתונים המופיעים באישור של רואה החשבון, כאשר בדרך כלל הבנק יתייחס לנתון הנמוך מבין שני הנתונים הללו.

משכנתא לעצמאים – למה זה כדאי?

שלא כמו השכירים, אתם יכולים לקבל החזרי מס על התשלומים החודשיים של המשכנתא. למשל: 

  • הוצאות קבועות עבור תשלומי מים, ארנונה וחשמל
  • חדר העבודה ממוקם בתוך הנכס שלמימון רכישתו העצמאי קיבל את המשכנתא
  • הוצאות ההצמדה למדד והוצאות על ריבית ההלוואה

כל אלה, הן הוצאות המאפשרות לכם לקבל החזרים מסכום המשכנתא. 

שימו לב:

  • אם אתם עוסק פטור – ופעילים רק בשנה האחרונה, לא תוכלו להגיש לבנק את שומת המס, מכיוון שאלה טרם הועברו לרשויות המס.
  • לעצמאים קשה לפעמים להוכיח את ההכנסות מהעסק, כי, בניגוד לתלושי השכר, אלה מתקבלות באופן לא שוטף ובמועדים לא אחידים.

לבסוף, תקציב מוגדר היטב יאפשר לכם להתמודד באופן שיטתי עם המשכנתא, עם העיצוב, ועם צרכי העסק השוטפים, ולתעדף נכון את הצרכים היקרים יותר והחשובים ביותר. תקציב מוגדר יאפשר לכם גם לראות טוב יותר היכן ניתן לבצע קיצוצים לאורך כל תהליך רכישת הנכס ועיצובו.

Call Now Buttonהתקשרו עכשיו
צור קשר
close slider

למרכז הזמנות חייג

077-41-800-74

או השאר פרטים