כשאנחנו ניגשים לעצב את מבנה המגורים שלנו, אז באופן טבעי נקודות ההתייחסות שלנו יהיו, כיצד אנחנו יכולים לעצב את הבית בצורה יפה מחד וכיצד אנחנו יכולים להפוך את המבנה למקום נוח למגורים, מאידך.

עיצוב פנים למשרד איננו שונה במובן הזה, שגם בו אנחנו יכולים למצוא את שני הנדבכים הנ”ל. כמובן בהקשר של משרד ועבודה משרדית. אך להבדיל מעיצוב של מבנה מגורים, כאן נכנס נדבך שלישי וזה איך שהמשרד נראה בעיניי אחרים, איזה מסר אנחנו מעבירים דרכו וכיצד הוא משרת את העסק שלנו.

שלושת הנדבכים הנ”ל, מתחילים כבר בנקודה בה אנחנו שוכרים אדריכלים ומעצבי פנים שינהלו ויבצעו את הפרויקט. מכאן גם החשיבות הגדולה בתהליך בחירה נכון של אנשי מקצוע, תהליך בחירת הריהוט המשרדי וכל דבר אחר שאמור להשתלב כך או אחרת במבנה של העסק.

אם אנחנו בוחרים אדריכל או מעצב פנים עם גישה שמרנית, בסופו של דבר כך זה גם ייראה בשטח. כלומר, העיצוב שנקבל יהיה שמרני, זו תהיה גישה לגבי האופן בו אנחנו נוכל להשתמש בשטח שעומד לרשותנו, ובסופו של דבר זה יהיה המסר שאנחנו נעביר לאורחים, לקוחות וספקים. זה מה שאנחנו נציג בפני העולם. אם נבחר אדריכל עם גישה יותר מודרנית, יותר עכשווית, אז העיצוב יהיה בהתאם, וכנ”ל גם אופי השימוש במקום וזה יהיה המסר שנעביר לכל מי שייכנס אלינו למשרד.

כיצד עושים את זה נכון

בשלב הראשון, אנחנו צריכים להחליט איזה מסר אנחנו רוצים להעביר. סביר להניח, שאנחנו נעביר מסר שיותאם לסוג העסק ולאופן בו אנחנו רוצים לשווק אותו. למשל, אם אנחנו משרד עורכי דין רציני, משרד בעל מסורת, משרד שמשרת לקוחות מהמעמד הגבוה ביותר בחברה ובכלכלה, אז סביר שנרצה להעביר מסר רציני, יותר שמרני. בהתאם לכך אנחנו נצטרך לקבוע תוכנית עבודה לפיה נעבוד. 

בהמשך לכך, נרצה להחליט כאמור עם מי אנחנו עובדים, זאת נעשה בהתאם לתוכניות עבודה ולאלמנטים אחרים שיכולים להשפיע עלינו ועל התוצאה הסופית שאנחנו נקבל.

אנחנו צריכים גם להחליט כיצד לעצב את המקום בפועל, כלומר, עם אילו אמצעים, עם אילו פריטים, באיזה סגנון. אנחנו צריכים להחליט היכן למקם אותם וכיצד לחלק את השטח בצורה נכונה. זה אומר בין היתר, כיצד לחלק את השטח בין העובדים השונים, בין המחלקות השונות, למה לתת יותר חשיבות ולמה פחות ועוד.

צריך לציין, כל התהליך חייב להתבצע באופן כזה שאנחנו נוכל לראות את המאפיינים השונים שלו על הנייר או בתוכנות הדמיה, בשביל שנוכל להגיע אל התוצאות הטובות ביותר, וכן, רצוי מאוד להשאיר לנו מספיק מקום לשינויים, מקום לגמישות. אין טעם לייצר תוכנית אחת קבועה מבלי שתהיה לנו אפשרות לשחק איתה תוך כדי התהליך וכן בשלבים יותר מתקדמים.