בעידן הנוכחי עובדים מבלים שעות ארוכות במשרד, שכבר הפך לבית שני ומכאן החשיבות הרבה בתכנון ועיצוב המשרד. כל זה נעשה תוך התאמה לפעילות העסקית ולסגנון העבודה ובדגש על נוחות. המשרדים עברו טרנספורמציה עיצובית הן בריהוט פונקציונאלי וארגונומי והן במראה מזמין ועדכני. מהם האלמנטים שיש לקחת בחשבון באפיון ותכנון המשרד – מהקונספט דרך הריהוט ועד התאורה.

תכנון חכם של המשרד

חשוב לאפיין את המשרד לפי הצרכים העכשוויים תוך חשיבה עתידית לטווח הארוך, לצמיחת העסק ולהגדלת כוח האדם. החליטו מהו סגנון המשרד האם זה יהיה משרד שבנוי מחדרים עם דלתות או עם מחיצות או אופן ספייס מוחלט ללא מחיצות בין העובדים עם שורות ארוכות של עמדות ישיבה בהתאם למידות החלל. לפעמים ניתן לחלק שחלל מרכזי יהיה אופן ספייס ובשוליים יהיו משרדים הבנויים כחדרים עם דלת סגורה. כדאי להקצות גם פינת המתנה ופינת הקבלה לקבלת הלקוחות וכמובן מטבחון ופינות הסבה או שקט שהעובדים יוכלו ליהנות מחלל פרטי גם כאשר מדובר בקונספט של אופן ספייס.

ריהוט איכותי בסטנדרט גבוה

היות והעובדים שוהים זמן רב במשרד חשוב להקפיד על איכות ועמידות הרהיטים כך שתהיה להם תוחלת חיים ארוכה וכן כמובן על ארגונומיה ובריאות. התאמה אישית היא שם המשחק. חשוב לבחור ריהוט בגודל המתאים למידות החלל אך גם ריהוט מתכוונן כדי שהעובד יוכל לבחור לפי העדפות של מנח הגוף את צורת הכיסא כמו הטיית משענת הגב או הרמת משענות הידיים. הכיסאות של היום מגיעים עם פיצ’רים מתקדמים להשגת סגנון הישיבה המועדף כולל בחירת חומרים איכותיים – עור או דמוי עור, בסיס ניקל, שילוב נעים למגע ולישיבה ממושכת במראה מתוחכם. חשוב לוודא תמיכה לגב, ידיות מתכווננות וכיסאות על גלגלים שיאפשרו תנועה נוחה יותר במרחב.

נפלאות הבאנצ

היום מאוד מקובל במשרדים לשלב שולחנות מסוג באנצ, שמהווים את עמדות העבודה האולטימטיביות. פלטות איכותיות עם רגליים מעוצבות ואפשרות להזמין מראש באנצים בגדלים שונים לשמירה על אחידות המראה במשרד. ניתן להזמין באנצים עם מחיצה מרופדת להפרדה בין שני עובדים היושבים זה מול זה והמחיצה מהווה אלמנט חוצץ ששומר על פרטיות של כל עובד. קיימים באנצים עם מחיצה אקוסטית לעבודה משותפת, אבל כשכל עובד נהנה גם ממידת פרטיות.

סיעור מוחות אפקטיבי בחלל מנצח

כמובן שיש גם שולחנות לחדרי ישיבות בגדלים שונים לפי מספר המשתתפים בישיבה עם פלטות מחומרי גלם שונים בשלל גימורים, פורניר, זכוכית, אפוקסי, רגלי מתכת ליציבות גבוהה וכן אלמנטים בשולחן שמאפשרים הוספת חיווט גלוי או סמוי. ניתן להחליט מראש האם יש צורך בשולחן ישיבות אובלי או מלבני לפי מידות החדר כדי לא לחסום את המרחב ולאפשר ישיבה נעימה וכן אם רוצים “לשבור” את הקווים של החלל או להמשיך עם הקו הליניארי.

ויהי אור
לתאורה השפעה מטיבה ושמירת הערנות של העובדים כאשר לרוב נהוג להשתמש בתאורה היקפית שיוצרת אווירה ותאורה ממוקדת. השימוש בתאורת LED היום הוא הנפוץ ביותר, כיוון שסוג זה של תאורה לא יוצר עייפות או עור בוהק מדי אלא נראה טבעי גם בשעות החשיכה ויכול למנוע עייפות. כמובן שחשוב לבצע תכנון תאורה מקצועי ולבחור את המיקום האולטימטיבי לתאורה ברחבי המשרד ואפשר להוסיף גם גופי תאורה מעוצבים המתמזגים בהרמוניה עם הקו העיצובי השולט בחלל העבודה מבחינת גוונים וסגנון.

השקיעו בהפיכת המשרד למקום נעים אליו ירצו להגיע עובדים על יום מחדש וכן הלקוחות יתרשמו מהעיצוב כולל הקפדה על תאורה, ציורים, חיפויים, שטיחים או רצפת עץ וכמובן ריהוט פונקציונאלי מכובד.