אם אתם עובדים מהבית, רצוי שתעצבו את חדר העבודה שלכם כך שייראה כמו משרד לכל דבר. הדבר יעניק לכם תחושה והרגשה ביתית ונינוחה ועל הדרך גם תעצבו את חדר העבודה כחדר טרנדי ויפה. נשמח לשתף אתכם במספר טיפים שיהפכו את המשרד הביתי שלכם לביתי והכי חשוב לחמים.

לפני שאתם מתחילים: אם אין לכם את הסבלנות והזמן לעצב את חדר העבודה בעצמכם, תוכלו להיעזר באיש מקצוע על ידי שימוש באיש מקצוע כמו מעצב או מעצבת פנים.

טיפ מספר 1 –  איך לצור חדר עבודה שיהיה פרקטי ונוח?

יש להתחשב בשני פרמטרים חשובים שהינם: התאורה והאקוסטיקה. אם תבחרו להשקיע בפרמטרים האלה, תוכלו לייצר סביבת עבודה שלווה ופרודוקטיבית. החדר צריך להיות מואר. אם אין מספיק אור טבעי, אפשר להוסיף גופי תאורה. במרבית המקרים, נדרש שקט רב בחדר העבודה ועל כן מומלץ להשקיע בבידוד אקוסטי. כיום, יש מגוון פתרונות מצוינים ורצוי להתייעץ לגבי הפתרון המומלץ ביותר עם בעל המקצוע המתאים. אם אין לכם יותר מדי תקציב להשקיע בנושא האקוסטיקה, תוכלו באמצעים עצמיים ובמינימום הוצאות להפוך את החדר לכזה וזאת באמצעות התקנת וילונות, הנחת שטיחים על הרצפה וכו’.

טיפ מספר 2 – סגנון העיצוב והריהוט

יש להשתמש בשפה עיצובית שתהיה אחידה. כיום, יש מגוון סגנונות עיצוב בהם, העיצוב המודרני, הכפרי, ההייטקי וכו’. אם בחרתם בסגנון המודרני, אז עליכם להיצמד לקו העיצובי המאפיין אותו (הדבר יכול גם להשפיע על הצבע של הקירות, הפריטים שיהיו בחדר וכו’). אם התחברתם לסגנון המודרני, קחו בחשבון שיהיה עליכם לרכוש ריהוט שעשוי מחומרים כמו, זכוכית, אלומיניום ומתכת ואם בחרתם בסגנון הכפרי, אז הסגנון של הריהוט יהיה שונה לחלוטין וכמו כן הריהוט יהיה עשוי מעץ או עץ בשילוב מתכת.
מילה מאיתנו: מומלץ להשקיע בריהוט איכותי שישמש אתכם לאורך זמן. אחד מפריטי הריהוט שיש להשקיע בהם ולא להתפשר עליהם הוא הכיסא המשרדי. מדובר על כיסא שתישבו עליו שעות רבות ועל כן אל תסתכלו רק על העיצוב שלו אלא בדקו שהוא ארגונומי וגם אורטופדי.

טיפ מספר 3 – מכשירי חשמל וציוד משרדי

מומלץ שיהיו מספר מכשירי חשמל בסיסיים בחדר העבודה כמו מחשב נייד או נייח ומדפסת או מכונה משולבת הכוללת מדפסת, סורק, מכונת צילום ומכשיר פקס. בנוסף, רצוי גם להצטייד בכוננית מגירות בה תוכלו לאחסן את כל הציוד המשרדי שלכם כמו, דפי נייר למדפסת, יומן, פנקסים, וגם מחברות ספירלה מעוצבות לכתיבת הערות ורעיונות, מהדק, מחורר, עטים, מדגישים, עפרונות ועוד.

טיפ מספר 4 – אזור מנוחה

עליכם לצור בחדר העבודה מספר מקומות שבהם תוכלו קצת לנוח מהעומס של כל היום. אפשר להכניס לחדר כורסה איכותית ונוחה, עליה תוכלו לנוח במהלך יום העבודה שלכם.