דגשים לעיצוב משרדים קטנים

דגשים לעיצוב משרדים קטנים

החזרה לשגרה היא הזדמנות נפלאה להתחיל מחדש עסק קיים במשרד אחר או להתחיל עסק חדש לחלוטין. כאשר אתם פותחים את המשרדים החדשים, תעמוד בפניכם הזדמנות להכין את המשרד מבחינת החלוקה הפנימית לכמות העובדים הקיימת כיום, תוך חשיבה על התפתחות עתידית, שבה כמות העובדים עשויה להיות כפולה. במאמר זה נציין מספר דגשים עיקריים עבור עיצוב משרדים קטנים ותכנון המשרד.

הרצפה והחלוקה הפנימית

התחלת העיצוב היא בחלל ריק לחלוטין. לפניכם קירות חשופים ורצפה. אם אתם בעלי המקום תוכלו לבחור בין רצפת פרקט נוחה ומרשימה, רצפת למינציה, שטיח מקיר לקיר או אריחי ריצוף. בשלב הבא תוכלו להחליט אם אתם מעוניינים להפוך את החלל הפתוח לכוורת של משרדים קטנים המופרדת באמצעות קירות גבס, או כוורת של משרדים המופרדת עם קירות זכוכית, המתאימה למשרדים קטנים כדי ליצור תחושה אווירי. בתחומים מסויימים שבהם העובדים אינם צריכים פרטיות עם הלקוח, ניתן גם לעצב את המשרד כחלל פתוח (אופן־ספייס).

חדר הישיבות

בעת תכנון חלוקת המשרד לחללים קטנים, כדאי ליצור גם מקום מיוחד למנהל שיהיה מופרד מאחרים, וכן להוסיף חדר ישיבות קטן לפגישות עם לקוחות. כיום, חדרי הישיבות מאובזרים וכוללים שולחן משרדי רחב ידיים, כסאות נוחים ומרשימים ולוח שעליו ניתן להשתמש גם עם מקרן להצגת מצגות.

צבעי המשרד

לאחר שסיימתם עם תכנון החלוקה הפנימית וחדר הישיבות, אתם מוכנים לקבוע את האווירה שהמשרד ישרה באמצעות בחירת הצבעים השולטים בחלל. במשרדים קטנים מומלץ להשתמש בגוונים בהירים, המחזירים את האור ויוצרים תחושה של מקום מרווח ונוח.

אם אתם רוצים להעניק למשרד  תחושה יוקרתית, אפשר להשתמש בעץ טבעי ולחפות את אחד הקירות או להשתמש בטפט יוקרתי עם טקסטורה מודרנית מרשימה בצבעים המתאימים לצבעים השולטים בחלל.

כמו כן, מומלץ לשלב במשרדים צמחיה בין אם אמיתית ובין אם מלאכותית, משום שתוספת זו משרה אווירת רוגע במשרד, היא יכולה לשמש כחוצץ או כעיצוב דקורטיבי. הוספת הצמחייה נעימה מאד לעין ומכניסה אל המשרד את הגוון הירוק של הטבע, המנעימה את השהות במחיצתה.

הריהוט במשרד

כעת, תוכלו להוסיף את הריהוט במשרד. בחללים קטנים מומלץ להשתמש בריהוט קליל יחסית, ולא לרהט עם ריהוט גדול ומסיבי אשר יצור תחושה של עומס ומחנק כמו ארונות גדולים בכל חדר. דאגו שיהיה שולחן עבודה מרווח מספיק למחשב ולניירת, שידת מגירות או שתיים מתחת לשולחן וכן כיסא נוח לעבודה. כיסא מושלם מאפשר לעובדים להתרווח עליו בקלות, והוא חיוני לתפוקה מרבית של העובדים. מומלץ לבחור בכיסא יציב הכולל בסיס גלגלים רחב שמאפשר תנועה יציבה ונוחה.

כדאי גם לבחור בכיסאות מתכווננים, כדי שכל עובד יוכל להתאים את גובה הכיסא, כך שרגליו ימצאו בזווית ישרה, ועם משענת יציבה ומרופדת המעניקה תמיכה לגב.

ביטוח לעסק גם בזמן השיפוץ

בעלי משרדים רבים שוכחים היבט חשוב במהלך השיפוץ – ביטוח עסק המכסה גם את העובדים המבצעים את שדרוג המשרד. לפני שמתחילים לעבוד, חשוב להתקשר עם חברה המציעה ביטוח לעסק. ביטוח זה כולל מספר היבטים: ביטוח למבנה עצמו, ביטוח תכולה, ביטוח לעובדים בעסק אשר יכלול גם ביטוח אחריות מקצועית. כל פוליסת ביטוח היא שונה לחלוטין בהתאם למאפייני העסק. למשל, משרד המשווק מוצרים ויש לו מלאי מוצרים בעסק, יכוסה בצורה שונה ממשרד שאין בו מלאי ויש בו רק עובדים.

לסיכום, אם אתם מעצבים משרד קטן, חשוב לזכור לתכנן היטב את החלוקה הפנימית שלו, את חדר הישיבות וליצור מקום שנראה גדול יותר מגודלו הטבעי. דאגו לעמדות עבודה נוחות לעובדיכם ואל תשכחו לרכוש ביטוח עסק המתאים ככפפה למאפייני העסק שלכם.

שיתוף הפוסט : 

יחד ננצח!

לאור המצב יתכנו שינויים בשעות הפעילות שלנו. מומלץ לברר לפני הגעה בשיחה טלפונית.

רוצים שנחזור אליכם?

מלאו את הטופס ולחצו שליחה

למרכז הזמנות ארצי:

רשימת ייעוץ