איך עיצוב חדר ילדים משפיע על ילדכם

איך עיצוב חדר ילדים משפיע על ילדכם

החד החללים המורכבים ביותר לעיצוב הבית הוא חדר ילדים. כיום קיימים טרנדים רבים בחדרי ילדים מעוצבים ועולה השאלה, כיצד משפיעים העיצובים השונים על התפתחות הילד ועל מצבו הרגשי. אחרי הכל, זהו החלל בו יחיה הילד חלק ניכר מהזמן במשחק, לימודים, אירוח ושינה וכדי לספק לו חדר ילדים מעוצב לפי צרכיו, יש להקדיש לדבר מחשבה רבה.

מורכבות נוספת שעולה כאשר מעצבים חדרי ילדים, היא העובדה שילדים גדלים מאוד מהר. משמעות הדבר היא שגם צרכי הילדים ישתנו במהירות ולכן חשוב שהעיצוב אינו יענה רק לצרכי ההווה, אלא יספק פתרונות גם לצרכי הילד העתידיים. אלו כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמבקשים ליצור חדר ילדים נעים, מעודד התפתחות ומעוצב בטוב טעם.

מרחב לגדילה והתפתחות

על מנת שלילד תהיה תחושת חופש ושתעודד אותו לפעילות בחדר, יש לדאוג שיחיד בחדר ילדים מעוצב עם מרחב רב לתנועה ועם תקרה גבוהה שלא תיצור תחושת סגירות. לכן יש למקם ארון לחדר ילדים באופן שישאיר מרחב, בפינת החדר למשל. בחדר שמרגיש עמוס וסגור, נוצרת מאוד מהר תחושת מחנק שעשויה לגרום לתחושה מדכאת שאיננה מעוררת חשק לארח בחדר ולשהות בו.

גם במרחבים הפנימיים

ארון חדר ילדים הוא מוקד למהפכה עצומה. במקרים רבים, הוא הופך לאמצעי להחבאת הבלגן במקום לשמש כאמצעי לסדר. לכן, חשוב לדאוג לאמצעי אחסון רבים בחדר כמו קופסאות לצעצועים, ספריות וארון לחדר ילדים עם אפשרויות אחסון רבות ולסייע לילדים לארגן את המדפים והמגירות בצורה שתשמור על סדר ותסייע להם למצוא את מה שהם צריכים ברגע האמת.

התאמה לצרכים

צרכיהם של ילדים שונים מאלה של מבוגרים. לכן כשאנחנו מדברים על חדרי ילדים מעוצבים, לא מדובר רק על אסתטיקה והטעם החביב על הילד, אלא לעיצוב חדר ילדים בהתאמה אישית שיענה על הצרכים שלו. חשוב לוודא שהמדפים בחדר, מתקני האסון ומתגי האור יהיו בגובה שיהיה נוח לשימוש עבור ילדים וכמובן לשמור על בטיחות מרבית, לרבות ריתוק הכונניות לקיר, הימנעות מחפצים כבדים מדי בחדר שהילד צריך להזיז מדי פעם כמו כיסאות או קופסאות אחסון והימנעות מפינות בולטות ברהיטים.

אור וצבע

חשוב לוודא שהפתחים בחדר יאפשרו כניסה רבה של אור טבעי שמסייע למצב רוח טוב ולהתפתחות בריאה. על מנת למקסם את השפעתו המיטיבה של האור, חשוב שנשתמש בצבעים בהירים ונעימים שיחזירו את האור היטב ויפזרו אותו בחדר במקום לבלוע אותו.

שימוש בחומרים טבעיים

עד כמה שחומרים סינתטיים עשויים להיות לפעמים פרקטיים יותר, יש משהו בחומרים הטבעיים שפשוט עושים הרגשה אחרת. לכן, אחד הטרנדים המובילים היום בחדרי ילדים מעוצבים הוא חדרי ילדים מעץ. בכל חנות רהיטים כיום ניתן להשיג מיטות וארון לחדר ילדים מעץ מלא ולספק לילד רהיטים בהתאמה אישית ומחומרים טבעיים שיספקו לילדים התפתחות בריאות ושמחה.

שיתוף הפוסט : 

יחד ננצח!

לאור המצב יתכנו שינויים בשעות הפעילות שלנו. מומלץ לברר לפני הגעה בשיחה טלפונית.

רוצים שנחזור אליכם?

מלאו את הטופס ולחצו שליחה

למרכז הזמנות ארצי:

רשימת ייעוץ