סוגי השימושים השונים של מחיצות פרספקס

סוגי השימושים השונים של מחיצות פרספקס

פרספקס הוא למעשה זכוכית אקרילית. פולימר סינטטי מלאכותי הנעשה בתהליך של עיבוד נפט. אם נפסיק לרגע לדבר במילים שאף אחד לא מכיר, אז נגיד שפרספקס הוא למעשה תחליף זכוכית פופולרי ושימושי מאוד הנמצא בשימוש נרחב כמעט בכל תחומי החיים כבר משנות השישים. אז בואו ונראה מה הם סוגי השימוש השונים של מחיצות פרספקס.

שימושים קלאסיים במחיצות פרספקס

רגע לפני שנדבר על השימושים שעושים בחומר הגלם המופלא הזה אנחנו רוצים להתעכב בקצרה על היתרונות של לוחות פרספקס. מדובר על חומר בעל תכונות אלסטיות נפלאות שקשה מאוד לשבור, הוא עמיד לחום בטמפרטורה של עד כ-400 מעלות צלזיוס ומשקלו קל משל זכוכית. מעבר לכך לוחות פרספקס מספקים שקיפות גבוהה יותר משל זכוכית בכך שהם מאפשרים ליותר קרני אור לחדור דרכם. לכל זה תוסיפו שאת הפרספקס אפשר לחתוך באמצעות לייזר ובכך לייצר כל תצורה שרוצים ותקבלו חומר גלם ורסטילי ואיכותי.

בעבר השימוש בחומר הגלם הזה היה לצרכים תעשייתיים בלבד. למשל כל הדיסקים (CD ו-DVD) שאתם זוכרים מפעם היו מיוצרים מפרספקס. אקווריומים וחיפויים המשמשים במטוסי קרב הם רק חלק קטן מהשימושים הקלאסיים בפרספקס אך מאז שנות השמונים משתמשים בחומר הגלם הזה בתדירות גוברת. הכול התחיל בייצור של רהיטים עם מראה “עתידני” אבל כיום ללוחות הפרספקס שימושים נרחבים.

בין מגוון השימושים המודרניים תוכלו למצוא מעמדי תצוגה וסטנדים לתצוגה של מוצרים העשויים מפרספקס, משטחים שלמים המיוצרים מחומר גלם זה וכמובן גם שלטים וריהוט מעוצב. לאחרונה אנו רואים כי מעבר לתאוצה של חומר הגלם הזה בעולם העיצוב והאופנה יש עלייה חדה בביקוש ללוחות מחיצה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה.

צריבה וחיתוך לייזר

עד עכשיו דיברנו באריכות על השימושים והיתרונות של הפרספקס לעומת הזכוכית אבל בזכות ההתפתחות הטכנולוגית ניתן היום לדייק את העבודה עם הפרספקס אפילו יותר. בעבר היו משתמשים בחיתוך מכני ידני אשר היה פוגע פעמים רבות בתוצר, היום אפשר להשתמש בחיתוך לייזר מדויק ולהגיע לרמת חיתוך של מילימטרים כדי לייצר בדיוק את אשר רוצים. החידוש המעניין ביותר הוא צריבה ישירה על לוחות הפרספקס המאפשרת לנו לצייר ולייצר גופי תאורה מעוצבים באיכות הגבוהה ביותר.

בעיצוב פנים משתמשים בפרספקס כדי לבצע הפרדה בין חלקי הבית השונים. המקום הנפוץ ביותר שתמצאו בו את לוחות הפרספקס הוא כמובן המטבח ורבים משתמשים בלוחות אלו כדי להפריד את הכניסה אל המטבח משאר חלקי הבית. השימוש השני הנפוץ ביותר הוא כדי להקים מחיצה שתפריד בין הסלון או חדר המשפחה למסדרון וחדרי השינה ובכך תוכלו לייצר חלל נעים לשבת בו שלא יפגע במנוחה של שאר דיירי הבית.

אז כמו שראיתם והבנתם, לוחות פרספקס נמצאים כאן כדי להישאר וכנראה בעתיד נתקל בהם אפילו עוד יותר. בין שזה יהיה בצורה של מחיצות הפרדה או של רהיטים מעוצבים.

 

 

שיתוף הפוסט : 

יחד ננצח!

לאור המצב יתכנו שינויים בשעות הפעילות שלנו. מומלץ לברר לפני הגעה בשיחה טלפונית.

רוצים שנחזור אליכם?

מלאו את הטופס ולחצו שליחה

למרכז הזמנות ארצי:

רשימת ייעוץ