מאמרים על ריהוט משרדי

איך לעצב סביבה משרדית בארגון שמקבל עובדים וחיות מחמד

בשנים האחרונות יותר ארגונים וחברות מאפשרים לעובדים להגיע עם כלביהם למקום העבודה. מעסיקים אפילו מושכים מועמדים בזכות תרבות ידידותית לבעלי חיים ומציעים חללי עבודה המותאמים גם לחברים על ארבע.
אמזון, גוגל הן בין החברות הגלובליות, שמאפשרות לכלבים להצטרף לבעליהם במשרדים נבחרים בעולם. נראה שיש חשיבות רבה לאינטראקציה עם בעלי החיים האהובים גם בסביבת העבודה. מחקרים שונים מדווחים על כך שהבאת הכלבים לעבודה מסייעת לעובדים לעבוד טוב יותר, מבלי לחץ שהם מתעכבים במשרד והכלב מחכה בבית וגם שנוכחות הכלבים בחלל יוצרת אווירה חיובית יותר.
כמובן שהבאת הכלב למשרד מחייבת היערכות מקדימה ותכנון של החלל, כך שיתאים למדיניות חיות מחמד: שיהיה נוח לבעלים, לכלביהם אך גם לעובדים אחרים וללקוחות שאינם מביאים עמם בעלי חיים לעבודה ושלצד נוכחותם של בעלי החיים במשרד – תישמר הפרודקטיביות.
לפניכם מספר רעיונות בהתאמת ועיצוב הסביבה המשרדית לעובדים וחיות המחמד:

ביחד או לחוד במשרד? זו השאלה!

החליטו מראש היכן יהיו חיות המחמד בעת העבודה האם ליצור ספייס מיוחד עבורם במשותף בו יהיו, למשל, מלונות, מרבצים, מיטות נעימות מרופדות או שליד כל עמדת עבודה יהיה מרבץ או תא אישי מוגדר לבעל החיים.
כך או כך, חשוב לשמור על בקרת גישה אופטימאלית של יציאה וכניסת חיית המחמד בהשגחה.
נהוג להשתמש במחיצות או בשערים להזזה שמתאפשרת רק על ידי בני אדם להוצאת והכנסת הכלב מהעמדה. 

עמידות החומרים במקום הראשון

במידה ומקום העבודה מארח חיות מחמד על בסיס קבוע כדאי לדאוג לאטימות וחומרים עמידים כמו ריצוף עמיד בפני ריחות וכתמים ונוח לניקוי, רצוי להימנע משטיחים ולהעדיף פריטי ריהוט קשיחים ועמידים ככל שניתן פשוטים לתחזוקה שוטפת. כמו גם פתרונות אוורור מנדפי ריחות ואריחי או חיפוי קירות שעמידים בפני כפות מלוכלכות.
מבחינת טקסטיל ובדי ריפוד, מומלץ לבחור ריהוט שאפשר לנקות עם מגבונים וריפוד מתכבס או כזה שמאפשר ניקיון פשוט וניתן להסיר ממנו שערות של כלבים בקלות רבה. לרוב שולחנות מתכת וכיסאות מבד נושם יהיה קל יותר לנקות והם גם ייראו מצוין לאורך זמן.
יש לדאוג גם לסביבה בטוחה, שבעלי החיים לא יצאו מחוץ למשרד ללא השגחה. מומלץ להוסיף בכל עמדה שריות לאיסוף צרכים ומנקה שטיחים או בגדים, רצועה וקערת מים זמינה.
אם המרחב מאפשר זאת, ניתן ליצור פארק כלבים – חלל מוגדר, רצוי מרפסת או גינה סמוכה בה הם יכולים להתאוורר ולפרוק אנרגיות. ניתן להשתמש בדשא מלאכותי שקל לנקות.

תחנות עם עמדות מותאמות לכלבים

מומלץ ליצור גם מטבח ידידותי במשרד לכלבים כולל צלחות של מזון ומים, שימוש במתקנים אוטומטיים להוצאת מזון לבעלי חיים. ניתן ליצור גם אזור ייעודי למשחק של בעלי חיים. 
במשרדים רבים יוצרים אזור טרקלין ייחודי עם מרבצים וזולות שמאפשרות לעובדים להתכרבל עם כלביהם ופינות ניידות של שולחנות עבודה למחשבים ניידים .
החשיבה הארגונומית היא חלק בלתי נפרד מתכנון מרחב ידידותי לכלבים כשהמטרה היא לאפשר את האינטראקציה בין בעלי הכלבים לכלבים גם תוך כדי עבודה ומכאן כיסאות מתכווננים שמאפשרים גישה לכלב בכל עת ושולחנות שניתן להרים – להגיב ולהנמיך לעבודה בשלל סגנונות כולל עמידה או ישיבה בכל רגע נתון.
למרבה השמחה ולאור הפיתוחים הטכנולוגיים העדכניים, נבחרת הכיסאות מאפשרת היום להתאים את כל חלקי הכיסא לפי מנח או מבנה הגוף וצורת הישיבה המועדפת כולל שליטה על התמיכה בגף, הטיית המשענת ונעילתה. 

עצבו מרחב עבודה מותאם לעובדים וכלביהם על פי הטיפים בכתבה באדיבות אלמוג קינן מאתר כלב נבון.

רוצים שנחזור אליכם?

מלאו את הטופס ולחצו שליחה

למרכז הזמנות ארצי:

רשימת ייעוץ